سفیران سلسله الذهب نیشابور
کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی. بشروطها و انا من شروطها.
پاداش عجیب خوشرفتاری با بدهکار

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: كسى كه برادر مسلمانش در قرضى به او نیاز پیدا كند و او بتواند قرض بدهد و چنین نكند...

 خدا ثواب و اجر فراوان را در اموری قرار داده و جالب اینکه مردم در امور دیگری دنبال آن می گردند! برای مثال قرض الحسنه به برادران ایمانی و دستگیری از آنان به شیوه قرض دادن یکی از مستحباتی است که چند بار در قرآن نسبت به آن سفارش اکید شده و اجر و پاداش فراوانی نیز خواهد داشت. 

 

البته قرض دادن هم آدابی دارد که باید به آنها توجه داشته باشیم. در طولانی ترین آیه قرآن کریم در سوره بقره به این موضوع اشاره شده است:

 

«ای کسانی که ایمان آورده اید، هنگامی که دینی را تا مدت معینی (به خاطر گرفتن وام یا داد و ستد) به یکدیگر بدهکار شدید آن را بنویسید، و باید نویسنده ای (سند آن را) در میان خودتان به عدالت بنگارد، و هرگز نباید نویسنده از نوشتن آن- همان گونه که خدا به وی آموخته- امتناع ورزد، او باید بنویسد و کسی که حق به گردن اوست (بدهکار) املا کند... این کار در نزد خدا عادلانه تر و برای گواهی استوارتر و به اینکه شک نکنید (و نزاعی برنخیزد) نزدیکتر است، مگر آنکه داد و ستدی نقدی باشد که در میان خود تبادل می کنید، که بر شما گناهی نیست که آن را ننویسید...» (بقره، آیه ۲۸۲)

 

در همین رابطه به چند روایت پیرامون آداب قرض دادن اشاره می نماییم:

 

** صدقه، قرض و صله رحم؛ کدام اجر بیشتری دارند؟

رسول اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) فرمودند:

«اَلصَّدَقَةُ بِعَشرَةٍ وَ القَرضُ بِثَمانِیَةَ عَشرَ وَ صِلَةُ الاِخوانِ بِعِشرینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِاَربَعَةٍ وَ عِشرینَ.»

صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دینى‏]، بیست حسنه و صله رحم، بیست و چهار حسنه دارد. (كافى(ط-الاسلامیه) ج۴، ص۱۰)

 

** خدا برای بازپرداخت قرض کمک می کند

رسول اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) فرمودند:

«مَنْ أَخَذَ أَمْوالَ النّاسِ یُریدُ أَداءَها أَدَّى اللّه‏ُ عَنْهُ وَ مَنْ أَخَذَها یُریدُ إِتْلافَها اَتْلَفَهُ اللّه‏ُ.»

هر كس اموال مردم را بگیرد و قصد پرداخت آن را داشته باشد خداوند آن را بپردازد (او را یارى مى ‏كند) و هر كس اموال مردم را بگیرد و قصد تلف كردن داشته باشد خداوند آن را تلف كند. (نهج الفصاحه ص۷۶۲ ، ح ۲۹۷۹)

 

همچنین فرمودند:

«إِنَّ اللّه‏َ تَعالى مَعَ الدّائِنِ حَتّى یَقْضىَ دَیْنَهُ مالَمْ یَكُنْ دَیْنُهُ فیما یَكْرَهُ اللّه‏ُ.»

خداوند یار قرض‏ دار است تا قرض خود را بپردازد به‏ شرط آن‏كه قرض وى بر خلاف رضاى خدا نباشد. (نهج الفصاحه ص۳۰۳، ح ۷۳۳)

 

 

** پاداش عجیب خوشرفتاری با بدهکار

رسول اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) فرمودند:

«مَنْ أَقْرَضَ مَلْهوفا فَأَحْسَنَ طِلْبَتَهُ اسْتَأْنَفَ الْعَمَلَ وَ أَعْطاهُ اللّه  بِكُلِّ دِرْهَمٍ أَلْفَ قِنْطارٍ مِنَ الْجَنَّة.»

هر كس به گرفتار و درمانده اى قرض بدهد و در پس گرفتن آن خوشرفتارى كند [گناهانش پاك شده] اعمالش را دوباره شروع مى كند و خداوند در برابر هر درهم، هزار قنطار (ثروتى فراوان) در بهشت به او عطا كند. (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص ۲۸۹)

 

** عقوبت سنگین برای کسی که می تواند برادرش را یاری کند ولی نمی کند

رسول اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) فرمودند:

«مَنِ احْتاجَ إِلَیْهِ أَخوهُ الْمُسْلِمُ فى قَرْضٍ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَیْهِ فَلَمْ یَفْعَلْ حَرَّمَ اللّه  عَلَیْهِ ریحَ الْجَنَّةِ.»

كسى كه برادر مسلمانش در قرضى به او نیاز پیدا كند و او بتواند قرض بدهد و چنین نكند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى كند. (امالى (صدوق) ص ۴۳۰)

 





نوع مطلب : خدا، احادیث، پیشنهاد، روشنگری، 
برچسب ها : پاداش عجیب خوشرفتاری با بدهکار،
لینک های مرتبط :


جرئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «رئوف فاطمیون»

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر فرمانده شهید مدافع حرم «محمد اکرم ابراهیمی» برگزار می‌شود.


  مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر فرمانده شهید مدافع حرم «محمد اکرم ابراهیمی» معروف به «رئوف» امروزبرگزار می‌شود. این مراسم امروز پنجشنبه 30 آذر 96 با حضور جمعی از خانواده شهدا, جانبازان, همرزمان وی و عموم مردم تهرانی ساعت 10 صبح از مقابل امامزاده عبدالله(ع) شهر ری تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع می‌شود.

 

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع در شهرری به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران منتقل می شود تا در قطعه 50 و در کنار دیگر همرزمانش آرام گیرد.

 

برپایه این گزارش,  «محمد اکرم ابراهیمی» با نام جهادی «رئوف» یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون بود که در سوریه به شهادت رسید. رئوف جانشین تیپ امام رضا(ع) از لشکر فاطمیون که از چند سال پیش به فاطمیون پیوسته بود برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شده بود. رئوف، جهاد در راه خدا را از سپاه محمد(ص) در افغانستان آغاز کرده بود و تجربه حضور در میادین مبارزه را از افغانستان داشت. او سال 75 به سپاه محمد(ص) پیوست.

 

تخصص در کار تخریب از مهارت‌هایی بود که او در آموزش‌های نظامی‌اش در سپاه محمد(ص) آموخت. تا جایی که مدتی این مهارت را به رزمندگان تازه کار آموزش می‌داد. همانجا هم بود که با سید حکیم آشنا شد و دوستی‌اش با او ادامه پیدا کرد و تا شهادت ادامه داشت. رئوف بعداً به دعوت ابوحامد و سید حکیم وارد فاطمیون شد و حضور فعالی در این لشکر داشت تا نهایتاً چند روز گذشته در 19 آذرماه 96 توسط تروریست‌های تکفیری در پاکسازی شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.





نوع مطلب : لبیک یازینب(س)(شهدای مدافع حرم)، کلنا عباسک یازینب(س)، کلنا فداک یازینب(س)، جانبازان مدافع حرم، مدافعان حرم، 
برچسب ها : جرئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «رئوف فاطمیون»،
لینک های مرتبط :


شیعه شدن سفیر رومانی بعد از زیارت امام حسین (ع)

او در حالی به مذهب تشیع گروید که برای بازدید از حرم امام حسین علیه السلام به کربلا سفر کرده بود اما مجذوب حرم مطهر شد و بعد از شنیدن توضیحاتی درباره شخصیت امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت آن حضرت، به مذهب تشیع گروید.

 در سال 1392 و در شهر کربلای معلی "جاکوب برادا" سفیر کشور رومانی در بغداد، بعد از زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام به دین مبین اسلام مسلمان گروید و مذهب اهل بیت علیهم السلام را بعنوان مذهب خود اعلام کرد.

 

گفته می شود او در حالی به مذهب تشیع گروید که برای بازدید از حرم امام حسین علیه السلام به کربلا سفر کرده بود اما مجذوب حرم مطهر شد و بعد از شنیدن توضیحاتی درباره شخصیت امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت آن حضرت، به مذهب تشیع گروید.





نوع مطلب : خبر، روشنگری، جهان اسلام، 
برچسب ها : شیعه شدن سفیر رومانی بعد از زیارت امام حسین (ع)،
لینک های مرتبط :


آیا اهالی موسیقی حرام و رقص وآواز در زندگی شادترند؟

در كلام ائمه اطهار ـ علیهم السّلام ـ می خوانیم در لذتی كه آخرش به هلاكت ختم شود هیچ خیر و بركتی نیست پس باید شادی را دوباره با توجه به مفهوم حقیقی انسانیت، جایگاه انسان در هستی و در فرهنگ دین تعریف كنیم.

 دین اسلام كه به عنوان برترین، جامع ترین و آخرین دین، گرانبهاترین ارمغان را برای بشریت آورده است برای تمامی حالات، شرایط، سنین مختلف و... دستورات و نكات كاربردی بیان كرده است.

 

همان مقدار كه توصیه به نماز و عبادت شده، به همان مقدار توصیه به «تفریحات سالم و ورزش شده»، آن گونه كه نهی از برخی از خوردنی های حرام شده، بیشتر از آن توصیه به خوراكی ها و نوشیدنی های مفید و سالم شده و اگر امر به عزاداری كرده، در مقابل بشارت بر آسایش روانی و اجر و ثواب بر آن داده است و در كنار آن توصیه مؤكد بر شادی و نشاط شده است.


امام صادق ـ علیه السلام ـ می فرمایند: خداوند شیعیانی را برای ما انتخاب كرد كه ما را یاری می نمایند و در شادی ما شادمان و در عزا و حزن ما اندوهناك هستند.(1)


پس دین ما نه اینكه نهی از شادی نكرده بلكه امر به «شادی مشروع، پایدار و كمال آور» نموده. اما سئوال این است كه آیا هر شادی و عامل نشاط انگیزی می تواند موجب آرامش، نشاط روحی و موفقیت ما شود یا خیر؟


اگر ما تشنه بودیم و عطش بر ما غلبه كرده بود و آبی در دسترسمان نبود آیا سراغ ظرف نوشیدنی زهرآلود و كشنده در حالی كه زهر بسیار شیرین و گوارا باشد می‌رویم و آن را می نوشیم؟ هرگز. چرا كه این لذت و رفع تشنگی، لحظه ای بیش دوام ندارد و در پی آن مرگ یا عمری حسرت و اندوه را به دنبال دارد.


اسلام با اصل موسیقی مخالف نیست و آن را تحریم نكرده است. اما اگر موسیقی موجب تهییج شهوت شود و آدمی را ازحالت معقول خارج كند و تأثیر منفی در اعصاب، اخلاقیات و معنویات انسان بگذارد حرام می شود.(2) گذشته از اینكه آثار مخرب آن را هرگز نمی توان نادیده گرفت. افرادی مدعی هستند با شنیدن نوار موسیقی و رقص و... با نشاط و موفق هستند.


اولاً این تلقینی است از ناحیه خودشان و ثانیاً اثر آن زودگذر و مقطعی. جالب است اشاره ای كوتاه به آثار موسیقی در روایات و كلام اندیشمندان نماییم:


1ـ از بین رفتن بركت از اهل خانه.
2ـ مستجاب نشدن دعا
3ـ ایجاد نفاق در دل انسان
4ـ بی غیرتی و بی تفاوتی به ناموس(3)
5ـ دور شدن ملائکه از خانه (نتیجه اش ورود اجنه وشیاطین به خانه چون این دو قطب مخالفند وبا خروج هرکدام دیگری وارد می شود).

6- و...

 

حال اگر این موسیقی به همراه رقص یا تصاویر مبتذل باشد، اثر مخرب و تأثیر منفی روانی آن به مراتب بیشتر و عمیق تر خواهد بود، گذشته از اینكه رقص درمقابل نامحرم و نگاه به تصاویر محرّك از محرمات است وكیفر اخروی راهم درپی دارد.


در اینجا توجه شما را به نكات زیر جلب می نماییم:
1ـ موفقیت و نشاط در چیست كه می گوییم افرادی كه اهل استفاده از CD رقص و موسیقی و... هستند شادتر از دیگران می‌باشند. این حرف آیا مبنای علمی اثبات شده دارد یا بر اساس احساس و نتیجه گیری از ظاهر برخی افراد است؟ شما عكس این مسأله را بررسی نمایید.


قطعاً با مشاهده یك یا چند نفر نمی توان قاعده ای كلی ساخت. بله هستند افرادی كه چه بسا اهل این گونه مسایل (استفاده از نوارهای غیر مجاز و...) نمی باشند ولی بر اثر مشكلات زندگی حالت نشاط شان كمتر از دیگران است و از آن طرف افرادی كه اهل اینگونه مسایل هستند ولی به ظاهر شاد و موفق هستند ولی نمی توان نتیجه گرفت كه درباطن نیز شادكام و راضیند.


به هر حال زندگی بزرگان دین، مؤمنان واقعی و افرادی كه پایبند به احكام الهی هستند را اگر مورد بررسی دقیق قرار دهیم در می یابیم كه موفقیت، نشاط، پویایی و معنویت شان نه اینكه كمتر از دیگران نیست بلكه به مراتب در بسیاری از امور پیشرو و موفق تر هستند، به هر حال فرح قلبی، شادی درونی و موفقیت یا عدم آن ارتباطی با موسیقی و رقص و... ندارد، بلكه منشاء آن مجموعه عوامل دیگری است كه عامل اصلی موفقیت و نشاط آنها تلاش، پویایی، معنویت و عمل به احكام دین، خودباوری و جدیت در كار و برنامه ریزی صحیح است.

 

این را می توان با نگاه به زندگی بزرگان علمی وانسانهای موفق در هر عرصه ای، خواه بزرگان دینی وخواه غیر دینی وشخصیت های تاریخی مشاهده کرد. باید دید آنها چقدر از وقت خود را به این موضوعات اختصاص می دادند وجقدر را صرف کوشش وکار می کردند: ( البته سوای کسانی که موضوع کار وتلاششان موسیقی بوده، زیرا دعوا بر سر همین موضوع است) حتی آنهایی که بزرگان موسیقی در تاریخ به شمار می روند، چقدر از وقتشان صرف گوش دادن وتفریح با موسیقی شده وچقدر صرف تولید و پیشرفت واختراع سبک  در موسیقی شده است؟


2ـ نكته بسیار كلیدی و اساسی در بحث لذت ها (كه مورد قبول همگان می باشد) این است كه اولاً آیا هر لذتی برای ما دارای ارزش است، و ثانیاً هر ابزار و وسیله ای كه بتواند ما را به نشاط و لذت برساند، آیا صحیح است از آن بهره مند شویم؟


جواب سئوال اول این است كه لذت 2 قسم هستند: لذات ماندگار و لذات زودگذر. بسیاری از لذت ها ظاهری خوش و شیرین دارند اما این اثر، یا گذرا و لحظه ای است و آثار روحی روانی زیانبار داشته و نگرانی هایی به دنبال دارد كه موجب عذاب وجدان و... می شود. پس لذت حقیقی در آن است كه اثری جاودانه، معنوی، آخرت و بهشت ساز داشته و در عین حال همراه با نشاط و پویایی ظاهری و باطنی گردد نه فقط ظاهری. (دنبال لذتی باشیم كه پس از آن بگوییم خوش گذشت و خوش ماند تنها خوش گذشت نباشد والاّ خوش نیست).


و جواب سئوال دوم اینكه هر عاقلی بهره مندی از هر وسیله ای برای رسیدن به لذت را مخالف عقل سلیم و وجدان واقعی می داند.
3ـ فراموش نكنیم كه متأسفانه گاهی اوقات آثار و ثمرات عبادات ما، در اثر غفلت و بی توجهی به دستورات الهی و انجام گناه از بین می رود و از این روی آثار سازنده عبادت و نماز، بسیار كم رنگ می شود. و مهمتر از همه اینكه، دعا و نماز فقط در كلام نیست بلكه واقعیت این است كه باید كلام و قلب و عمل با هم همراه باشند تا عبادت كامل و حقیقی انجام شود.


4ـ چگونه می توان در ظرف پاك و تمیز، هم عسل لذیذ مصّفا ریخت و هم زهر كشنده و توقع داشته باشیم كه با خوردن آن، اثر سلامتی، تحرك و نشاط را نتیجه دهد؟ آیا می توان گناه و بی توجهی به دستورات الهی را در كنار عبادت، در ظرف دلمان كه امانت الهی است قرار دهیم و از آن، اثر موفقیت، معنویت و رضایت الهی را به دست آوریم؟!


5ـ معنویت اگر با نشاط همراه شود معجونی پدید می آید بی نظیر.


البته حقیقت این است كه اگر معنویت و عبادت، واقعی باشد، خودش نشاط آور است چرا كه در واقع خود دین ما را به نشاط، حتی شوخی با دوستان، معطر نمودن، زیبایی و توجه به نظافت و... و نیز مراعات آداب زیبای اجتماعی، امر نموده است.


مشكل ما این است كه یا در معنویت تندروی می كنیم یا در شادی و نشاط، اگر حدّ تعادل را هم در معنویت و هم در نشاط مورد توجه قرار دهیم و شادی و مجالس تفریح و مهمانی خود را به گناه تبدیل نكنیم و حدّ و حریم توصیه شده دین را مراعات نموده و عمل نماییم، نتیجه ای مطلوب و ماندگار به دست می آوریم، مشروط بر اینكه مراقب غفلت ها و وسوسه های شیطانی در تمام لحظات باشیم.



نكته پایانی همانگونه كه گفتیم لذتی خوب است كه پایدار، كمال آور و مشروع باشد. لذتی كه در پی آن ضررهای دنیوی (ناسازگاری در روابط اجتماعی و خانوادگی، فرار دختران، بی حجابی، عصیان در برابر حق و...) و نیز عقاب اخروی باشد در واقع لذت نیستند. در معارف ما زندگی به خط مرگ پایان نمی پذیرد مرگ تنها پلی است كه ما را به عالمی بزرگ‌تر و نامحدود و واقعی می رساند.

 

آری كسانی كه به این بینش نرسیده اند، طوری برای شادی‌های خود برنامه ریزی می كنندكه خود را از لذتها وخوشیهای جاودان سرای اخرت محروم می كنند. آنها خوشی را در محدوده دنیای مادی تعریف می كنند. كسی كه به استمرار زندگی تا آخرت توجه دارد، خوب می فهمد كه خوشی باید مشروع و در چهارچوب شرع باشد. بنابراین چه بسا لحظه هایی را بتوان در این دنیا شاد شد و اما در آخرت كه پایدار است ناشاد بود.


در كلام ائمه اطهار ـ علیهم السّلام ـ می خوانیم در لذتی كه آخرش به هلاكت ختم شود هیچ خیر و بركتی نیست پس باید شادی را دوباره با توجه به مفهوم حقیقی انسانیت، جایگاه انسان در هستی و در فرهنگ دین تعریف كنیم.


اگر لذتِ ترك، لذت بدانیم دگر لذت تن بلذت نخوانیم


دوست عزیز پیروی از دستورات الهی (نماز، حج، خمس و...) برای انسان نورانیت می آورد و خروج از اوامر الهی (گناه و...) باعث هدر دادن سرمایه وجدان، فطرت و نورانیت هایی است كه از طریق پیروی از دستورات الهی به دست آورده ایم. پس كسی كه هم اهل نماز است و هم اهل موسیقی حرام و... در واقع سرمایه معنوی و وجودی خود را به حراج گذاشته و نمی داند چه می كند.

 





نوع مطلب : خبر، 
برچسب ها : آیا اهالی موسیقی حرام و رقص وآواز در زندگی شادترند؟،
لینک های مرتبط :


یادداشتی از نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»؛

سلام صبورِ بی‌ادعا،‌ سلام ای کتیبه زخم!

علی جان! آن روزها که به بهانه نوشتن خاطراتت، شناسنامه رزم تو را می‌کاویدم، می‌دانستم که «درد» نام دیگر شناسنامه توست.



  به نقل از تسنیم، حمید حسام نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به مناسبت شهادت علی خوش لفظ راوی این کتاب و رزمنده دفاع مقدس که در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشت. یادداشتی را برای این شهید بزرگوار منتشر کرد.

 

 برای مهتابِ به مقصد رسیده‌ام: شهید  علی خوش‌ لفظ

 

یقولون انّ الموت صعبٌ
والله مُفارقةُ الاحبّاء أَصعَب

سلام صبورِ بی‌ادعا،‌ سلام ای کتیبۀ زخم!
همه‌جا پُر شده که تو پر کشیدی و پریدی و رسیدی به قرارگاه محضر حق، کنارِ رفقا و سر روی زانوی سیدالشهدا(علیه‌السلام) و چشم در چشم 90 شهیدی که با هم عهدنامۀ شفاعت نوشتید.

 

 دو هفته پیش که روی تخت دیدمت، برای اولین بار پس از سی سال رفاقت، خوش‌لفظ نبودی! حرف نمی‌زدی؛ فقط نگاهم می‌کردی با آن دو چشمی که آینۀ حماسه‌ها بود و من اشک می‌ریختم و لال شده بودم. می‌خواستم بگویم علی جان! سال گذشته در همین روزها به دیدار #آقا رسیدیم. آن دیدار که تو در آغوش آقا آرام گرفتی و گفتی آقاجان! من خیلی درد دارم اما شما را که دیدم، همۀ دردهایم را فراموش کردم.

 

تو، سی سال رفیقِ درد بودی و جاماندۀ قافله‌ی مردانِ مرد.
جسمت میان ما بود و جانت در ملکوتِ مهتاب‌ها و حتماً مانده بودی که هر کس دلش برای  متوسلیان،  همت، شهبازی و چیت‌سازیان و 800 هم‌رزم شهیدت تنگ شد، تو را ببیند؛ تو را که آینۀ شکسته اما بی‌غبار حماسه‌ها بودی.

 

علی جان! آن روزها که به بهانه نوشتن خاطراتت، شناسنامۀ رزمِ تو را می‌کاویدم، می‌دانستم که «درد» نامِ دیگر شناسنامۀ توست. نه درد ده‌ها زخمِ تیر و ترکش و موج انفجار و گازهای شیمیایی که دردِ هجرانِ نیمه‌های گمشدۀ تو؛ درد دوری از  علی چیت‌ سازیان، علی محمدی، نادر فتحی، بهرام عطائیان و همۀ آن‌ها که در شب‌های مهتابی جنگ، گمشان می‌کردی.

 

علیِ خوش‌معنا! تو با خدایت در این سال‌های قحطی رفاقت، چه میثاقی گذاشتی که قافله‌سالار شهدای حرم -سرلشکر شهید حاج  حسین همدانی- دو ماه پیش از شهادتش در مراسم  رونمایی کتاب خاطرات به حال تو غبطه خورد و گفت: «مهتاب که گم نمی‌شود، علی خوش‌لفظ تازه پیدا شده و دارد نورافشانی می‌کند.» و حاج  قاسم سلیمانی هم برایت نوشت: «علیِ عزیز، تمام گذشته‌‌هایم را به رخم کشیدی».

 

 علیِ خوش‌مرام! که برای هیچ رفیقی، رفیق نیمه‌راه نبودی، قول و قرارها که یادت نرفته؛ به ما هم مزۀ «سلوک گمنامی» را بچشان و از «معبر تعلقات» عبورمان ده و به «راهکار اشک» ما را برسان.
لبخند شفاعتی به ما -قبرستان‌نشینان عادات سخیف- بزن؛ ای خوش‌رفیقِ رسیده به رفیقِ اعلی!

 





نوع مطلب : رهبـــــــــــــــــــــرم سید علی، خبر، 
برچسب ها : سلام صبورِ بی‌ادعا، ‌ سلام ای کتیبه زخم!،
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 9 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
مطالب اخیر
موضوعات
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

سفیران سلسله الذهب نیشابور

شکوه سرخ

هیئت رزمندگان اسلام نیشابور

موسسه قرآنی سلسله الذهب خراسان رضوی

شهدای گمنام نیشابور

مجمع حامیان ولایت نیشابور

 شاهدان سلسله الذهب نیشابور .شهدای مسجدجامع نیشابور

شهیداندرود

یاران عاشق . شهدای ینگجه سرولایت نیشابور

مدرسه عشق

شهدای اصناف وبازار یاران سلسله الذهب

سفیران نبی اکرم شهدای شهرک بهداری وفرهنگیان نیشابور

شهدای فدیشه نیشابور

شهدای بار

شهیدان خروین ( فرستادگان رضا )

ستارگان خاک باغشن

شهدای خرمبک

سردار شهید نورعلی شوشتری

سردار شهید عبدالحسین برونسی

سردار شهید محمد جواد مهدیان پور

سردار شهید علی دشتی

سردار شهید علی اکبر بشنیجی

سردار شهید محمد علی قدمیاری

سردار شهید کریم اندرابی

سردار شهید حسین دهنوی

سردار شهید محمد حصاری

سردار شهید عباس یوسفی

سردار شهید احمدرضا رحمتی

سردار شهید سید احمد عابدی

سردار شهید سید قاسم موسوی

سردار شهید ابراهیم رودیان

سردار شهید محسن قاضی

سردار شهید عباس خواجه بچه

سردار شهید محمد ابراهیم دامنجانی

سردار شهید سید محمود حسینی ادیب

سردار شهید محمد علی فخریان

سردار شهید همتی

سردار شهید عباسعلی دهنوی

سردار شهید علی اصغر اسدی

سردار شهید علی صادقی

سردار شهید غلامرضا باخدا

سردار شهید رمضانعلی پیرانی

سردار شهید ابوالفضل غفورزاده

سردار شهید حسن فیوجی مقدم

سردار شهید قربانعلی سرچاهی

سردارشهید سیداسماعیل حسینی ثانی

سردار شهید محمد صادق قدسی

سردار شهید احمد ترشیزی

سردار شهید مصطفی مشکیان

  امیر خلبان شهید عزیز الله جعفری

www.rovzane.com
سایت رسمی سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic